تبلیغات
انجمن علمی بانكداران - شعبه‌های بانك در سال 1390 چه شكلی خواهند داشت؟ .
شعبه‌های بانك در سال 1390 چه شكلی خواهند داشت؟ . | عمومی ,

با این وضعیت که داریم پیش می ریم بنظر شما شعبه‌های بانك در سال 1390 چه شكلی خواهند داشت؟  منظورم این نیست که رنگ و روی چطور داشته باشند؟ بلکه با روند تکنولوژی فعلی و ....چه میکنند اما اینم مقاله ای از راه راست:

شعبه‌های بانك در سال ۱۳۹۰ چگونه اند ؟ آیا شلوغ‌تر از حال هستند و ازدحام مردم بیشتر است یا كمتر؟ سوالی است كه جواب آن زیاد مشكل نیست. تا آن موقع ما و فرزندانمان 4 سال پیر شده‌ایم. با توجه به گرایش دنیا و ایران به سمت الكترونیكی شدن امور بانكی و الكترونیكی شدن پول و اوراق بهادار، و خدماتی شدن بانك‌ها، انتظارات را می‌توان پیش بینی نمود. وقتی شعب وظایف شعب بانك تغییر كند، بدیهی است كه سازمان و ستاد نیز باید تغییر كنند. گارتنر می‌گوید كه در چند سال آینده 75 درصد از بانك‌داری خرد توسط وب2 انجام می‌شود.

     بطور خلاصه می‌توان پیش بینی كرد كه موارد زیر رخ می‌دهند:

- 95 درصد تراكنش‌های قبوض، غیر حضوری می‌شود و مردم برای پرداخت قبض به شعبه مراجعه نمی‌كنند.
- حواله‌های بین بانكی (انتقال پول از حساب یك بانك به حساب بانك دیگر) الكترونیكی شده و مردم به شعبه مراجعه نمی‌كنند بلكه با موبایل یا اینترنت انجام می‌شود
- چك رمزدار بین بانكی حذف می‌شود
- سامانه واریز آنی افتتاح شده و بسیاری از انتقالات بین بانكی از طریق الكترونیكی انجام می‌شود
- ایران چك و چك مسافرتی تقریبا حذف می‌شوند
- شاید 3 صفر از واحد پولی ایران كم شود
- اسكناس درشت، چاپ شده و مشكلات مردم كمتر می‌شود
- مشتریان برای دریافت تسهیلات ابتدا به شعبه مراجعه نمی‌كنند و فقط برای دریافت و نهایی كردن عقود به شعبه می‌روند
- انتقال پول بین مردم به مردم، مردم به شركت‌ها و شركت‌ها به شركت‌ها، الكترونیكی شده و مردم به شعبه مراجعه نمی‌كنند
- مردم از موبایل برای كارهای بانكی خود استفاده می‌كنند و مصرف اینترنت كمتر می‌شود
- اكثر خریدهای مردم توسط پوز صورت گرفته و دریافت پول از خودپرداز كم می‌شود
- بعضی از وظایف شعبه و باجه به دستگاه خودپرداز منتقل می‌شوند.

     بنابراین می‌توان گفت مردم لازم نیست برای انجام امور مالی خود به بانك مراجعه نمایند و بانك‌ها باید بسیار خلوت‌تر از حال شوند. در این حالت شعب بانك باید وسیله‌ای شوند برای ارایه مشاوره مالی و فروش محصولاتی كه دارند و محصولاتی كه برای مشتریان خاص و عام خود از ابتدا می‌سازند.

     در این چند سال باقی مانده، سیستم بانكی ما در حال تغییر جدی است و باید مدیران ما خود را برای آن زمان حاضر كنند. اگر اكنون شروع نكنند، مطمئن نباشند كه رقبا هم شروع نكرده‌اند. ارایه و نهایی كردن یك محصول زمانی لازم دارد كه باید در اختیارش قرار داد. حتی اگر بتوان محصولی را آنی خریداری و راه اندازی كرد، (كه بعید است) فرهنگ سازی و پذیرش آن در شعب بانك كاری طاقت فرسا و زمان‌بر است.

     بنابراین شكل شعبه نیز باید عوض شود و به صورت دفاتر كار باشد. مشتری را دیگر نمی‌توان ایستاده نگه داشت یا مانند آژانس هواپیمایی با او رفتار كرد. قسمت‌هایی كه به امور سپرده‌ها مربوط است لاغر شده و قسمت تسهیلات و اعتبارات و خدمات چاق می‌شوند. بد نیست اگر بانك‌ها چشم انداز 1390 را اكنون ترسیم نمایند و مقدمات تحقق آنرا فراهم آورند.

                                                                                                 منبع : ماهنامه راه راست


نوشته شده توسط arman در شنبه 27 بهمن 1386 و ساعت 11:02 ق.ظ
نوشته های پیشین
+ آیا بانک مرکزی نظارتی بر بانکها دارد+ آیا ((ما)) میتواند بیمه ملت ایران باشد+ افزایش سرمایه بانکها+ ویژگی اعضای کمیته انضباطی تهران + آینده صنعت بانکداری و آینده بانک ها + استخدام و اخلاق حرفه ای + کمک به مردم پاکستان یا دور ریختن پول+ بانکداران موفق در آینده چگونه اند؟+ جایزه یا جهیزیه+ در بانکداری چه خبرها که نمی شنوی+ استاندارساز ی فرایند اعطای تسهیلات+ مقررات بیشتر برای بانک های بریتانیایی+ درحوزه سیاستهای پولی دولت چه كسی حرف اول + بخیلها به‌جای «كلیدر» دولت‌آبادی «دن آرام» شلوخوف را می‌خوانند. + چشم انداز 15 ساله

صفحات: